WAU


LOGO/VISUAALINEN IDENTITEETTI







WAU Efekti on Lahdesta kotoisin oleva erikoiskalusteiden asiantuntija, joka tarjoaa suunnittelupalveluita ja toteutuksia niin pieniin kuin suuriin tarpeisiin. Yrityksen nimi, WAU, kiteyttää ihmetyksen, vaikutuksen ja hauskuuden, ja nämä elementit yhdistyvät insinööritieteeseen ja design-ajatteluun. WAU Efekti tarvitsi visuaalisen identiteetin, joka yhdistää nämä ainutlaatuiset osiot ja heijastaa brändin ydintä.

Projekti sisälsi logon suunnittelun ja kevyen visuaalisen identiteetin luomisen, johon sisältyi värien, typografian sekä graafisen ohjeiston määrittely. Tavoitteena oli luoda uniikki ja tunnistettava brändi-ilme WAU-efektille, keskittyen "wau-efektin" saavuttamiseen visuaalisessa ilmeessä ja brändiviestinnässä.

Projekti jaettiin kolmeen selkeään vaiheeseen:

1. Analyysi:

Mitä, miksi, miten: Ensimmäisessä vaiheessa analysoimme syvällisesti asiakkaan brändi-identiteettiä, arvoja ja tavoitteita. Tutkimme avaintekijöitä, jotka määrittelevät WAU-efektin persoonallisuuden ja miten nämä voidaan muuttaa visuaaliseksi identiteetiksi. Analyysissä keskityttiin yllätyksellisyyden ja pysyvän vaikutelman luomiseen, joita ohjaavat brändin keskeiset arvot – insinööritiede, leikkisyys ja design.

2. Suunnittelu:

Suunnitteluvaiheessa keskityimme muuttamaan analyysin pohjalta kerätyt oivallukset konkreettisiksi visuaalisiksi elementeiksi. Logon tuli viestiä geometrista yksinkertaisuutta ja lähestyttävyyttä, kun taas väripaletti ja typografia valittiin heijastamaan brändin elävää mutta ammattimaista persoonaa. Logo rakennettiin tarkkaan määritellyistä palikoista, jotka symboloivat rakenteen (insinööritiede) ja luovuuden (leikkisyys) tasapainoa.

3. Toteutus:

WAU-efekti identitteetti suunniteltiin yllättäväksi ja pysyvän vaikutelman jättäväksi. Brändin persoonallisuus on rento ja iloinen, jättäen tilaa kepeydelle ja leikkimielisyydelle. Insinööritieteen tarkkuus ja leikkisä design yhdistyvät kaikissa luovissa ratkaisuissa, varmistaen, että brändi viestii suoruudella, vastuuntunnolla ja tasavertaisuudella – arvoilla, jotka ovat keskeisiä luotettavien ja kunnioittavien asiakassuhteiden rakentamisessa.

Viimeisessä vaiheessa toteutimme kattavan graafisen ohjeiston, joka auttaa säilyttämään brändin yhtenäisyyden.  Graafinen ohjeisto tarjoaa selkeät ohjeet identiteetin ylläpitämiseen, mutta myös mahdollisuuksia luovaan soveltamiseen, varmistaen, että wau-efekti näkyy brändin kaikissa kohtaamisissa.















Ota yhteyttä ja tutkitaan yhdessä,
miten voimme tukea matkaasi:

pietari@kaakkomaki.fi

+358 41 510 59 70