SimeRock
Festivaali


SimeRock 

FESTIVAALIN VISUAALINEN IDENTITEETTI/
MARKKINOINTIMATERIAALIEN SUUNNITTELU/TUOTANTO

Lavakuva: Filippo Dias


Pohjoisen merkittävin musiikki- ja lifestyle-festivaali SimeRock kokoaa vuosittain yhteen eri genrejen ystäviä Rovaniemen sydämeen. Vuonna 2019 festivaali halusi uudistusta visuaaliseen identiteettiinsä. Tavoitteena oli identiteetti, joka heijastaa festivaalin kokonaisvaltaista aistielämystä – haluttiin, että visuaalisuus resonoi kävijän jokaisessa aistissa.

Etsimme tasapainoa runsaan materiaalin ja selkeyden välillä. Festivaali-identiteetin luominen vaati huolellista suunnittelua, jotta viesti välittyy tehokkaasti, mutta samalla halusimme varmistaa, että identiteetti on elämyksellinen ja muistettava. Loimme visuaalisen kokemuksen, joka kutsuu osallistumaan festivaaliin. Tämä ilmeni voimakkaissa väreissä, kuten syvässä punaisessa ja mustan ja valkoisen kontrasteissa, jotka herättävät tunteita ja tuovat esille elämyksellisyyden. Yhteistyössä kuvittaja-animaattori Sakke Soinin kanssa loimme 3D-kuvituksia, jotka olivat identiteetin kulmakivi. Oivaltavista kuvituksista syntyi erottuvia ja omaleimaisia elementtejä, jotka soveltuvat monipuolisesti eri sovelluksiin.





Kuva: Roosa-Maria Kauppila


Esport-kuva: Roosa-Maria Kauppila


Maailmanpyörä-kuva: Juuso-Valtteri Kivimäki




Uusi identiteetti integroitiin saumattomasti tukemaan ja vahvistamaan Simerockin uutta ilmettä festivaalin jokaiseen osa-alueeseen – videoruutujen animaatioista, SoMe-materiaaleista, painotuotteisiin ja lavastuksiin. Ruokakulttuuri ja aktiviteetitkin saivat inspiraationsa uudesta visuaalisesta narratiivista, mikä loi yhtenäisen ja mukaansatempaavan kävijäkokemuksen. Identiteetin yhtenäistä visuaalista käyttöä tukemaan toteutimme graafisen ohjeiston.



Työskentely uuden identiteetin parissa vahvisti käsitystämme visuaalisuuden, sisällön, animaation ja äänen yhdistämisen voimasta. Kokonaisuudessaan identiteetin uusiminen oli syvällinen prosessi, joka tarjosi mahdollisuuden paitsi luoda jotain uutta ja innostavaa myös reflektoida festivaalin arvoja ja sitä, mitä se edustaa. Visuaalisen identiteetin uudistaminen on tärkeä osa festivaalin kestävää kehitystä ja kasvua. Se on osoitus siitä, että Simerock on kulttuurinen ilmiö, joka elää ja hengittää yleisönsä mukana.







Ota yhteyttä ja tutkitaan yhdessä,
miten voimme tukea matkaasi:

pietari@kaakkomaki.fi

+358 41 510 59 70